Tuesday, April 07, 2009

..ApRil fOol Balik kamPung ku...ish..malu2..*

1 April 2009-...hahhahhahahaha,.... kelakar tol... bikin malu jek aku ni..... ntah r ape la lam kepala otak aku time tu.... sengal tol...!!

sume nye gara-gara niat suci murni aku nak balik sangat kampung hari tu..... disebabkan dah lame sangat tak balik rumah, ari tersebut, aku nekad gak nak balik rumah...

perjalanan aku bermula jam 2.30 petang.. sebenarnye sebelum tu aku dah cam was- was dah nak balik ke tak coz rase cam tak sedap ati jek..lgipun dah nak ujan dah time tu... tapi aku nekad gak.. terus je packing ape yang patut then aku pun blah... maka, bermulalah perjalanan aku yang adventure itew.... dari ukm aku naek bas rapid ke stesen komuter (membazir jek rm1 aku..huhu).. kemudian, naek lak komuter..( boring gilo naek komuter sorang2..).. sampai stesen bndr tasik selatan, tukar lak naek LRT sampai stesen Titiwangsa( pekeliling la...).. lam LRT xde ape pun yang special.. biase je tetap boring coz naek sorang2... nak cakap sorang2 kang orang kate aku gilo lak..)...

sampai jek pekeliling tu la terjadinye kisah sengal aku.... aku sampai situ lam bru kul 4.. target aku nak naek bas kul 4.30 petang. so, memandangkan awal lagi aku rase, aku pun berjalan la dengan penuh keayuan dan lemah gemalainya...( huhu..poyo jek aku..). lagipun time ni memang aku rase dah takde tenaga dah coz aku tak makan pun lagi hari tu...( nak diet konon..-poyo lagik). sambil jalan tu otak aku pun ntah melayang kemana ntah.. aku pun turun tangga.. tetibe, aku rase diri aku dah tak stabil, eh.....aku jatuh tangga rupenye...dah r care jatuh tu cam pelik jek... leh lah cam main gelonsor. kaki aku lak terlipat gitew...( abis lebam sampai skang ni...)... MAlu beb.. tapi aku lega sket coz xde orang pun time tu..huhu. aku tengok gak sekeliling aku yang ade cume apek ngan sorng nyonya ni.. tupun dieorg x prasan kot.... huhuhu.... tapi aku perasan ade sorng dak yang lepak kat situ cam nmpak je ape yang berlaku tapi aku wat bodo je.. aku terus jalan cam xde ape-ape... walaupun kaki aku sakit gilo dah time tu.....

P/s: moral nya disini.., jangan jalan sambil berangan..huhuhu..

 

2 comments:

Suara dari Keyboard Dieey_Anne said...

Adusssh...
ak penah gak jd cm2..tp ak x jth tangge,ak t'sembab mse nk naek tangge..(sbb berangan la gak..huhu). sib baek xde org time tuh..lau x mlu beb..
p/s-cantek la blog ko..(jeles nih..huhu)

uncle shaq said...

hahhaa .. leh jatuh terkehel .. xperla .. semua org penah kene .. at least tak jatuh tersungkur :P

regads,
uncle