Monday, February 23, 2009

..~jalAn-JaLan KoTaraYa-KL tOur~..

 

22/02/09

hari ni hari ahad..hari minggu.

semalam hari sabtu, hari yang membosankan bg aku.

so, ari ni bg mengisi mase aku yg xberape lapang sebenarnya, maka hari ini terjadilah satu agenda yang telah dirancang teman2 technicalians aku.

aktiviti tersebut ialah menghabiskan mase sehari suntuk di kota raya ( bukan melapak eh..sorry sket)

atas jemputan rakanku tersebut, maka aku pun join la mereka menghabiskan masa ku disana.

tepat jam 9.30 pagi (tepat ke?) kitaorang pun memulakan perjalanan dri bumi UKM ni...dgn menaiki sebuah kenderaan darat yg dipanggil kereta yg dimiliki oleh zati.

kitaorg yg dimaksudkan adalah jelitawan techclub iaitu aku(missworld), zati(zaza-merangkap tour guide), nadia(divapalsu), n ella(missheechul) n  aini(missbonafide).

sampai disane..eh, xsmpai gak lgi tempat yg nk dituju sebnrnye tp sampai la gak(ape aku ni? pening tul la). mksud aku, smpai kt tempat parking yg dipilih oleh zati iaitu masjid negara..

turun je dri kereta, kitaorg pun grak la menuju seberang jalan.. tibe2 aku nmpak satu signboard..aku pun terus ambil port n pose kt situ.. dieorg pun cam fhm jela.. trus join aku snap gmbr kt situ. zati yg jd photographer. dah r tepi jalan, wat malu jek.hehe. tp kitaorng wat bodo je. konon2 kitaorg ni tourist r yg kononnya dri tempat yg sgt jauh.haha

kami kemudian meneruskan lagi perjalanan ke bgnan dayabumi nk cri mesin atm nk breakfast skali.. sebelum tu sempat lgi snap 2-3 keping pic.haha. nme pun KLtour, so kne la ade kngan.

dh breakfast,bergerak ke tmpt tujuan yg sebnr2nya. lalu central market, snap lgi..hehe.

pas tu jalan lagi.. pergh.. time ni mmg tkut gler.. cam kne cultural shock pun ade.tkut beb jln kat situ.. cam berada di tempat yg sangt asing. mne xnye penuh dgn warga asing yg ade kt situ.

jalan punye jalan, cri la tmpt yg dicari, berpusing gk la 2-3 kali  kat bgnn kota raya tu. akhirnya setelah berusaha dgn penuh tekadnya maka jumpe la gak.. setlh call org.

dh jumpe tempat tu kitaorg pun memulakan lah agenda rahsia kitaorg... (haha. yg ni xleyh nk crite.ats permntaan rmai agenda ini terpaksa dirahsiakan dahulu)

bla.bla..bla....bla..bla... aktivti brjln lancr.mse pun turut berjalan. dah selesai kitaorg g la menunaikan kewajipan sebagai umat islam iaitu solat jup.

kemudian g mkn kt kfc. time ni sume dh lapar tahap gaban dah.

mkn pun xleyh lame2 coz fariq (YDP Techclub) call ktenye nk setup terus kt Pusanika tuk Kembara Seni Artisukma 09 esok.

so, kitaorg pun mkn r spantas yg boleh sekenyang yg mngkin sampai aku tercekik air pepsi...(air pepsi pun leyh tercekik ke?) n trus zati memecut mninggalkan kotaraya menuju ke UKM.

sampai je kt Pusanika tu......( hmmm dh la..mlz dh nk taip. penat la. t jela lau alu rjin aku sambung)

No comments: